Spis Treści

10 Błędów SEO, Których Chcesz Uniknąć Używając WordPress’a Wordpress
Korzystasz z Wordpress’a prywatnie lub biznesowo? Zobacz jakich błędów optymalizacji SEO chcesz uniknąć podczas konfiguracji strony internetowej Wordpress.
WordPress zasila ponad jedną czwartą internetu. Co czwarta strona internetowa, zbudowana jest na WordPress-ie. Jeśli chodzi o optymalizację dla wyszukiwarek (SEO), WordPress jest jedną z najlepszych platform dla początkujących jak i zaawansowanych. Więc jeśli myślisz o budowie serwisu z myślą o SEO od początku, prawdopodobnie chcesz iść z WordPressem. Ale to nie znaczy, że będzie to łatwe. Unikaj tych błędów w WordPress SEO i będziesz na dobrej drodze do większej widoczności w SERP-ach.

1. Ustaw poprawną Strefę Czasową strony.

Za każdym razem, gdy tworzysz nową witrynę WordPress, jedną z najbardziej pomijanych opcji jest wybranie strefy czasowej w obszarze Ustawienia > Ogólne.

Jeśli kiedykolwiek ustawisz swoją witrynę, aby zaplanować publikowanie postów w określonym czasie, będziesz mieć zimne przebudzenie, gdy zauważysz swój artykuł nie został opublikowany we właściwym czasie. Jeśli nie ustawisz prawidłowo strefy czasowej, może się tak zdarzyć, dlatego upewnij się że masz ta opcje ustawioną odpowiednio. Ta korekta zapewnia, że Twój blog tworzy odpowiednią treść, we właściwym czasie.

ustawienia strefy czasowej witryny opartej na WordPressie
ustawienia strefy czasowej witryny opartej na WordPressie

2. Skonfiguruj cele w Google Analytics.

Mierzenie wyników to sposób, w jaki możesz stwierdzić, czy Twoje kampanie SEO były udane, czy też spotkała Cię porażka. Możesz zwiększyć ruch organiczny nawet do 10 milionów odsłon miesięcznie, ale co z tego, jeśli odwiedzający nie kupią Twoich produktów, nie zainwestują w Twoją usługę lub nie wykonają czynności, które przyniosą ci zysk, no cóż, wtedy będziesz miał kłopoty…

Kiedy ktokolwiek wykonuje działanie, które prowadzi do uzyskania przychodu, np. Dołączenie do listy e-mailowej lub rejestracja nowego klienta, przekierowuję ich na stronę z gratulacjami (domena.pl/gratulacje). Następnie możesz użyć celów Google Analytics, aby zmierzyć, ile osób trafiło na te strony, a także ilu z nich pochodziło z organicznych wyników wyszukiwania.

Profesjonalna strona www
już od

799

zł netto

3. Skonfiguruj zakładkę Społeczności w Yoast SEO.

Chociaż sygnały społecznościowe nie mają dużego wpływu na ranking, nie ma debaty, że media społecznościowe mogą pomóc przyciągnąć użytkowników do Twojej witryny. Dlatego chcesz, aby jak najwięcej osób kliknęło Twoją treść.

Oznacza to, że Twoje treści najlepiej wyglądają, gdy są udostępniane w sieciach społecznościowych. Musisz mieć pewność, że masz zaimplementowane dane strukturalne dla Facebooka oraz innych sieci społecznościowych.

Wtyczka Yoast SEO może zrobić to wszystko za pomocą kliknięcia kilku przycisków.

dane strukturalne Facebook Open Graph Protocol
dane strukturalne Facebook Open Graph Protocol

Aby włączyć dane strukturalne dla Facebooka, po prostu włącz go w ustawieniach Yoast. Następnie możesz poinformować Facebooka który obraz domyślnie ma zostać użyty, kiedy artykuł zostanie udostępniony.

Wordpress SEO, ustawienia udostępniania na Facebook'u
WordPress SEO, ustawienia udostępniania na Facebook'u

4. Skonfiguruj i zgłoś do indeksu mapę XML witryny.

Mapa witryny XML to prawie cała lista wszystkich postów, stron i fragmentów mediów w Twojej witrynie. Prześlij ją do Google za pośrednictwem Google Search Console, aby poinformować Google o wszystkim, co chcesz zindeksować.

Możesz utworzyć mapę witryny za pomocą wtyczki Yoast SEO, w sekcji SEO> Mapy strony XML. Upewnij się, że ją włączyłeś i możesz wyświetlić mapę swojej witryny za pomocą poniższego linku.

Wordpress SEO, mapa strony XML
WordPress SEO, mapa strony XML

Na koniec musisz przesłać tę mapę witryny do Google Search Console.

5. Ustaw SEO przyjazne odnośniki URL.

Google uwielbia przekazywać użytkownikom treści przyjazne dla użytkownika. Oznacza to, że nawet twoje bezpośrednie odnośnili będą odgrywać pewną rolę w rankingu twoich stron (oraz w ich współczynniku klikalności).

W obszarze Ustawienia> Bezpośrednie odnośniki zawsze wybieraj opcję, w której link bezpośredni będzie zawierał niektóre słowa kluczowe zawarte w poście (zazwyczaj w znaczniku H1). Najprościej, wystarczy wybrać opcję nazwa wpisu.

Uwzględnienie dnia lub miesiąca w linkach bezpośrednich może być ważne dla sposobu, w jaki Google wyświetla Twoją witrynę, więc możesz rozważyć użycie opcji dzień i nazwa lub miesiąc i nazwa.

ustawienia bezpośrednich odnośników WordPress
ustawienia bezpośrednich odnośników WordPress

6. Umieść odnośnik do strony głównej w stopce.

To bardzo proste, i zarazem zaskakujące, że tak wielu ludzi o tym zapomina.

Każdy ma nazwę swojej strony internetowej lub firmy w stopce, więc dlaczego nie połączyć nazwy lub loga, ze swoją stroną główną za pomocą linku z anchorem! Pomoże to w wewnętrznej strategii linkowania, a także pomoże Google rozpoznać Twoją witrynę za pomocą branżowego anchoru.

Wykonanie tego nie spowoduje, że Twoja strona będzie rosła w rankingach, ale zdecydowanie jest to najlepsza praktyka.

7. Dodawaj wartościowe treści systematycznie.

Publikowanie większej ilości treści daje użytkownikom powód do regularnego odwiedzania Twojej witryny. Pomoże Ci to również uzyskać wyższą pozycję w rankingu dla większej liczby słów kluczowych, co oznacza więcej okazji do uzyskania widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google oraz przyciągnięcia większej liczby kliknięć i ruchu.

Google chce nagradzać witryny, publikujące świetne treści, które zadowolą użytkowników. Jeśli nie publikujesz regularnie treści, mniej osób odwiedzi Twoją witrynę, a Google rzadziej będzie ją indeksować.

8. Aktualizuj nieaktualne treści regularnie.

Gdy ludzie znajdą Twoje treści za pomocą wyszukiwarki, ale po kliknięciu odkrywają, że są nieaktualne, natychmiast klikną przycisk wstecz i szukają innej witryny, która odpowie na ich pytanie lub pomoże im osiągnąć cel. Google zauważy to i może odliczyć tę część treści, jeśli wydaje się, że nie zapewnia wartości wyszukiwarkom.

Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać starsze treści w swojej witrynie i sprawdzać, czy są aktualne. Upewnij się, że treść jest odpowiednia dla dzisiejszych czytelników i że dbasz o odwiedzających. (Możesz sprawdzić strony z potencjalnie nieaktualną treścią, sprawdzając statystyki w poszukiwaniu stron z niskim czasem spędzonym w witrynie i wysokim współczynnikiem odrzuceń).

9. Monitoruj uszkodzone i nieaktywne linki.

Google lubi czytelne strony internetowe. Oznacza to, że chcesz, aby wszystkie Twoje linki były aktualizowane i unikały wskazywania użytkowników na strony zawierające błędy 400 lub 500.

Aby zautomatyzować ten proces, po prostu zainstaluj Broken Link Checker. Otrzymasz e-maile z powiadomieniami, gdy linki zostaną zerwane, dzięki czemu możesz naprawić je w czasie rzeczywistym.

monitorowanie uszkodzonych lub nieaktywnych linków w WordPress
monitorowanie uszkodzonych lub nieaktywnych linków w WordPress

10. Zaimplementuj Schema.org Simple Schema Markup.

Większość stron internetowych w ogóle nie używa znaczników danych strukturalnych, aby wpływać na sposób wyświetlania ich stron w wynikach wyszukiwania.

Nie wpływa to negatywnie na rankingi, ale może mieć ogromny wpływ na współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google.

Nawet wprowadzając proste oznaczenia Schema Aggregate Rating w formie gwiazdek, aby pokazać wyszukiwarkom Google, w jaki sposób zawartość witryny, może skłonić ludzi do kliknięcia Twojego wyniku, zamiast konkurencji, która plasuje się lepiej niż ty z powodu 5-gwiazdkowej oceny.

zastosowanie danych strukturalnych w formie oceny gwiazdkowej
zastosowanie danych strukturalnych w formie oceny gwiazdkowej

Podsumowanie

Jeśli chcesz zbudować witrynę internetową i rozwijać jej ruch przy użyciu SEO, WordPress to świetny sposób na start! Po prostu upewnij się, że unikniesz tych typowych pułapek i będziesz przestrzegał się najlepszych praktyk. Jeśli możesz zrobić te dwie rzeczy, wkrótce zaczniesz dostrzegać pozytywne wyniki.

Jeśli Twoja witryna nie jest dobrze widoczna, słabo dostępna dla użytkowników i słabo wypada w rankingach w wyszukiwarkach, sprawdź, czy nie popełniono jednego z tych typowych błędów SEO dla WordPress-a. Kompleksowa optymalizacja strony, wyeliminuje nie tylko powyższe, ale także setki innych potencjalnych problemów z Twoją stroną.

Profesjonalna Strona Internetowa
już od 799 netto
PROMOCJA
Share on facebook
Udostępnij
Share on pinterest
Przypnij
Share on linkedin
Opublikuj
Share on email
Wyślij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

On Page SEO – Wszystko Co Musisz Wiedzieć
Optymalizacja SEO

On Page SEO – Wszystko Co Musisz Wiedzieć

Dowiedz się czym jest On Page SEO, oraz jakie czynniki mają największy wpływ na optymalizację Twojej witryny. Kompleksowy poradnik jak optymalizować stronę.


Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z witryny. Przechodząc do serwisu, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.

Privacy Settings saved!
Ustawienia Prywatności

Odwiedzając dowolną witrynę internetową, dla polepszenia jakości usług może ona przechowywać lub pobierać informacje w przeglądarce, głównie w formie plików cookie. Tutaj możesz zarządzać tymi ustawieniami.

These cookies allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site, and improve User Experience.

We track anonymized user information to improve our website.
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services